reklama

Odkiaľ sa dá čerpať podvedomá energia? (pokračovanie)

Scratch,juggling,turntablizmus,cutting,flare..Pojmy,ktoré asi málo komu z Vás niečo hovoria..Nejeden z Vás to však už počul..Sú to rôzne prudké,aj menej prudké pohyby platní na gramofónoch,čím vznikajú,pre niekoho zaujímavé,pre niekoho menej zaujímavé zvuky..Patrím k tej prvej skupine ľudí a aj práve preto sa Vám snažím opísať,ako som sa k tomuto zvláštnemu hobby dostal..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

V predchádzajúcom blogu som si ako hlavný obrázok zvolil LP platňu..Nebolo to náhodou..Nedávno som si zaobstaral dvojicu gramofónov a mixpult..Základná výbava pre každého DJ-a,ktorý by to neskôr chcel niekam dotiahnuť..Vráťme sa ale však asi o 4 roky späť,kde sa celý tento príbeh začal rozvíjať..Mal som 13 rokov..Môj starší brat robieval diskotéky v neďalekej turisticky atraktívnej dedinke..Veľmi ma zaujímalo ako to tam chodí,aká je v "klube"(bol to menší bar) atmosféra..Tak som sa zopárkrát vybral s bratom na akciu..Zo začiatku som len sedel za ním a sledoval som ako sa ľudia bavia..Fascinovalo ma to!Ako ľudí vie dostať do varu hudba..Začal som sa o to viac zaujímať..Začal som pozorovať ako sa narába s mixpultom,ako sa zapája tá celá aparatúra atď..Brat však hrával na CD prehrávačoch,čo však mňa veľmi nefascinovalo..Raz sa mi pod ruky dostali CD prehrávače,ktoré mali však niečo extra..Tlačítko, pri ktorom bolo napísané "Scratch"..Stalčil som ho a dotkol sa taniera ktorý bol na prehrávači..Zaznel divný zvuk,ktorý sa mi však páčil..Začal som na týchto CD prehrávačoch hrávať doma častejšie a trénoval som skreče..Neskôr však brat musel z finančných dôvodov celú aparatúru predať a týmto krokom sa pre mňa začala pomerne dlhá odmlka,ktorá trvala až donedávna..Počas týchto 4 rokov som však nelenil..Zháňal som si peniaze kde sa dalo,odkladal som peniaze od babky,rodičov,bol som na brigádach..Peniažky sa zbierali a zbierali..Sledoval som videa od najvychytenejších DJov,ktorý boli zohratí s gramofónmi viac ako si len dokážete predstaviť..Skúmal som históriu DJingu,scratchov..Úpenlivo som sledoval ceny gramofónov a mixpultov na trhu a myslím, že aj silou mojej vôľou sa tieto ceny posunuli nadol :-D .. Nastal deň D a zlom v mojom živote..Vstal som v jedno sobotné ráno a ani som nevedel ako bude tento deň krásny..Zišiel som dole do kuchyne a tam sedel môj brat s notebookom a internetom..Ukázal mi inzerát,kde chalan z Bratislavy predával gramofóny najrenomovanejšej značky v tejto oblasti..Mesačné,so záručným listom a za približne 10 tisíciek nižšiu cenu ako sú ceny nových..Zavolali sme tam,dohodli sme stretnutie a hneď aj vyrazili do cca. 400 km vzdialeného hlavného mesta..Po 4 hodinách cesty sme dorazili do klubu Dopler, kde ten chalan hráva párty..Ukázal nám gramofóny,mix a potom som si išiel do klubu vypočuť pár platní,ktoré som si chcel tiež zobrať so sebou..Tam ma však ešte čakal vačší šok..Stretol som DJa,ktorý patrí medzi absolútnu špičku na Slovensku v jeho obore (čiže v skrečovaní)..Bol tu úplne peckový deň..Cesta naspäť sa mohla začať..Prišli sme neskoro..Hneď som šiel spať..Na druhý deň sa rodinka nestretla s veľkým nadšením s týmto mojím hobby..Nemohli s tým však už nič robiť..Stalo sa!Mám gramofóny,mixpult..Mám niečo o čom som sníval 4 roky..Neopísateľný pocit..Splnený sen..S týmto snom však prichádza mnoho ďalších,ktoré sa budem snažiť uskutočniť..Na záver Vám ponúknem zopár videí z YouTube.com,ktoré ma inšpirovali dať sa na túto cestu:)http://www.youtube.com/watch?v=o_R7TE0KT7khttp://www.youtube.com/watch?v=njr1S6sY8J8http://www.youtube.com/watch?v=uIwTEMdRSks

Dominik Krafčík

Dominik Krafčík

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Kto som..Tak to sa Vám budem snažiť priblížiť pomocou mojich blogov:)..Ale inak celkom obyčajný chalan,študentGymnázia Terézie Vansovej v Starej Ľubovni:) Zoznam autorových rubrík:  Ona..SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu